4 januari 2007

aan den lijve

‘Laat mij nog maar een keer bellen’ zei ik.
Ik was namelijk verschrikkelijk in de stemming. En als ik verschrikkelijk in de stemming ben moet ik daar wat mee doen. Anders raak ik het niet kwijt. Dan draai ik door. Dan raak ik opgefokt. Dan gebeuren er ongelukken. En reken er op dat daar niemand op zit te wachten.

En ik gooide het over een andere boeg.
‘Op zes december ging dat verder voortreffelijke modem stuk en is er een nieuw minstens zo fijn exemplaar besteld.’
‘Oh’ zei de telemarketeer, ‘eens even kijken.’
‘Ja, doe eens even’ moedigde ik aan.

‘Oh ja’ zei de telemarketeer ‘en toen hebt u tweehonderd keer gebeld van waar het bleef.’
‘Klopt’ zei ik instemmend ‘ want het zou er steeds maar weer binnen drie werkdagen zijn en toen ging er nog eens wat mis en daarna vroeg iemand of ik nog op mijn adres van vijf jaar geleden woonde en vervolgens was het er nog niet.’
‘Ik vind het heel vervelend voor u’ toonde de telemarketeer begrip.
‘Ik ook’ zei ik ‘en ik vond het ook niet leuk om half december te horen dat er pas drie januari een nieuw exemplaar verstuurd zou kunnen worden.’
‘Na drie januari staat hier’ verbeterde de telemarketeer me.
‘Aha’ zei ik, nog steeds verschrikkelijk in de stemming, ‘vandaar dat er vandaag geen autootje met een pakketje kwam voorrijden.’
‘Precies’ zei de telemarketeer, ingenomen met mijn conclusie.
‘Zeg’ zette ik een poging in ‘ik snap ook wel dat het niet meevalt om telemarketeer te zijn…’
‘Hoho, ik ben wel wat meer dan een telemarketeer’ protesteerde de opgewaardeerde telemarketeer.
‘Kee’ gaf ik toe ‘vertel me dan maar eens wanneer dat nieuwe modem geleverd wordt.’
‘Na tweeentwintig januari’ zei de opgewaardeerde telemarketeer, trots op zijn kennis van zaken.
‘NA tweeentwintig januari’ herhaalde ik ‘is dat wat jullie in de kleine lettertjes onder redelijke termijn verstaan?’
‘Redelijke termijn telt niet als het gaat om de levering van een modem want daar kunnen wij niets aan doen.’

Nu was ik met stomheid geslagen. Heel even. En toen raakte ik toch nog licht geïrriteerd.
‘Ik wil NU van mijn overeenkomst met jullie af’.
‘Dat kan maar dan moet u wel de kontraktkosten betalen’ bladerde de telemarketeer door zijn script.
‘Lijkt me niet’ zei ik stellig ‘verbind me maar door met iemand die dat kan.’

‘Hoi’ zei chef-telemarketeers.
‘Ik wil van mijn overeenkomst met jullie af’ zei ik opgewekt, ‘en wel op redelijke termijn, dus nu meteen.’
‘Dat kan’ zei chef-telemarketeers ‘maar dat gaat u wel geld kosten!’
‘Lijkt me niet’ antwoordde ik praktisch.
‘Jawel hoor: aansluitoverzettingskosten om uw nummer mee te nemen naar een nieuwe provider’ verbeterde chef-telemarketeers me.

‘Daar doe ik het voor’ probeerde ik een juich te onderdrukken ‘ en krijg ik daar een bevestigingsbrief van?’.
‘Dat kan ik niet. Ik kan u wel een mailtje sturen’
‘He ja, dat lijkt me leuk’ repliceerde ik.
‘Nou ja, misschien kunt u dat dan op een ander adres bekijken’.

We namen afscheid en ik belde naar KPN.
‘Hoi’ zei ik ‘ken je me nog?’
Alsof je als vreemdganger een pakje sigaretten ging halen en na twee maanden weer voor de deur staat.
Heel lief was zij van KPN.
Twaalf januari kunnen we weer telefonisch verbinding leggen met de wereld. Zonder aansluitoverzettingskosten. Vanaf een nieuw telefoonnummer want het oude is verloren gegaan op het moment dat Chef-Telemarketeers het kontrakt ontbond. Wist hij blijkbaar niet, kan hij ook al niks aan doen waarschijnlijk.
Over een week of drie volgt een nieuw modem. Zei zij van KPN.
En ik wil haar graag geloven.

En waarschuwen voor Tele2. Maar dat terzijde.

Peet - 9:27

er zijn 11 meningen over aan den lijve

Doet me overigens denken aan ooit iets met Planet Internet. Maar dan met ADSL-aansluiting op een nieuw telefoonnummer. Heeft ze 2 maanden gekost om er achter te komen dat ze een verkeerd telefoonnummer hadden ge-ADSL-d...

Uncle E. - 04 januari 2007 11:22

Ik hoor niks anders dan waarschuwingen voor Tele2. Dit is horrorstory nummer zoveel. Wat een ellende! Dat krijg je van al die 'small bills', misschien - dan worden problemen al gauw te groot voor ze om aan te pakken...
Sterkte!

Hansje - 05 januari 2007 07:25

Jippie!

herman - 05 januari 2007 10:33

De beste wensen voor het nieuwe jaar. Ik merk dat je het nodig hebt. Blij dat ik je weer kan volgen.

geky - 05 januari 2007 12:38

Nu is die eindejaarsblues opeens stukken helderder ;)

Moniekie - 06 januari 2007 03:42

Hè gelukkig, je bent er weer. Mijn 2007 zou toch stukken minder leuk gestart zijn zonder een logje van jou in diens eerste week (waarbij diens slaat op mijn 2007, maar of dit taalkundig klopt?). Afijn, blij te lezen dat u na de 22 januari een nieuw modem geleverd krijgt ;-)

Marie - 06 januari 2007 09:50

De allerbeste wensen voor 2007 Peet. :-)

Tjah, je geeft een paar centen meer, maar dan heb je ook wat.

Elly - 07 januari 2007 07:28

Wij hebben UPC hier opgezegd en KPN internet bij de tel genomen. UPC stuurt ons geen bevestiging van opzegging, wel de rekening voor de volgende maand :(

Edith - 08 januari 2007 09:14

gedoe zeg.

ik vind dat je nog heel heel erg netjes bent gebleven....

Neneh - 09 januari 2007 08:46

Ik weet persoonlijk niet of het echt werkt, maar eenieder die geen commerciële blabla via de telefoon wil aanhoren, kan zich naar het schijnt opgeven bij infofilter.nl.

Ruben - 11 januari 2007 08:47

Infofilter.nl werkt echt. Ik wordt al tijden niet meer gebeld en krijg geen post meer (van bijv. Loterijen), en de rest van de familie ook niet (en is mij dus dankbaar dat ik ze heb opgegeven). Geef het wel even een paar weken verwerkingstijd.

MacMiep - 12 januari 2007 04:39
jij ook een mening?









Gegevens onthouden?